Forum
TillbakaViktigt meddelande! |
---|
Från Anders Hedin Hej alla! Jag har blivit underrättad om följande: vi har inte någon äggpromenad inlagd i programmet. När vi hade Höstmöte önskades en nyordning när det gäller Trivselkommittén. Höstmötet lät hänskjuta valet till den kommittén till Årsmötet. Men där hade vi inte det valet med på agendan, och ingen - varken styrelse eller mötesdeltagarna i övrigt, kom ihåg detta. Vi står alltså utan Kommitté och planering. Om någon/några har några idéer om hur vi ska angripa detta: hör av er högt och fort!!! Jag vet inte om detta går ut till alla --- om det inte gör det, kanske någon ser till att det kommer alla tillhanda! Tack, och godnatthälsningar, Anders Anna Korall 11 apr 2019 |
Svar (1 st) |
---|
Hej! Lite tankar från mig. Ett exempel på hur en förening löst det är Skogsflickorna. Där rullar ansvaret på olika personer som ansvariga för aktiviteter. Turordningslistan är känd för alla så alla vet när det är deras tur. Det har aldrig vad jag vet varit något problem med arrangemangen eftersom det finns en god framförhållning. Att lösa en äggpromenad i år kanske inte går med så kort varsel. Annars är ju både skinkpromenad och äggpromenad ett enkelt trivselarrangemang som det går att ordna med fyra personer. Kanske genom turodningslista? Höstfesten kräver ju lite mer men någon form av trivselaktivtet på hösten eller vintern är ju trevligt men formen kan ju se olika ut. En del klubbar har Höstblot, andra eftermiddagsaktiviteter osv. En arbetsgrupp kan kanske ta fram lite olika varianter och även där göra en turodningslista med ansvariga. Att blanda personer i trivselkommitte är också ett bra sätt att lära känna varandra på fler sätt samt lära känna nya medlemmar. Carina |